Використання ІКТ технологій на уроках математики
Науково-методична
проблема: «Організація творчої діяльності учнів на уроках математики». Мета
проблеми – інтелектуальний розвиток учнів, розвиток їхнього логічного мислення,
пам’яті, уваги, інтуїції, умінь аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за
аналогією тощо. Творчість в умові задачі виявляється в таких словах: створити,
придумати, змінити, знайти, доповнити. Крім того, творча діяльність учнів має
сприяти формуванню в учнів таких людських якостей як наполегливість, сила волі,
здатність до переборення труднощів, чесність, працелюбство та ін.
Для організації творчої
діяльності учнів на уроках математики можна широко використовувати комп’ютер.
Наприклад, малювання в Word (використовуємо кнопку Фігури вкладки Вставлення). Учні
креслять малюнки самостійно (ромб, куб), а не беруть готові з комп’ютера. При вивченні геометричних фігур можна давати
учням завдання побудувати відрізок, пряму, промінь; різні види кутів,
трикутників (позначити їх латинськими буквами та різними кольорами). У 5 класі
діти будують прямокутник, прямокутний паралелепіпед, куб; у 6 класі – циліндр,
конус, кулю. У 7 класі учні будують суміжні
та вертикальні кути, рівні трикутники, прямокутні трикутники; паралельні та
перпендикулярні прямі, вписані та описані кола. У 8 класі будують чотирикутник,
паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат; подібні трикутники.
При вивченні деяких тем доцільно
використовувати кнопку Smart
Art вкладки Вставлення в Word. Наприклад, у 6 класі, коли вивчають ознаки подільності
на 2,3,9,5,10; при вивченні НСД та НСК. У 8 класі використовуємо Smart Art при вивченні
чотирикутників; у 9 класі – на перших уроках арифметичної і геометричної
прогресій. До речі, коли у 6 класі вивчають діаграми, можна на комп’ютері
побудувати кругову і стовпчасту діаграми (Excel). Знання з побудови діаграм стануть учням у пригоді
при створенні презентацій у PowerPoint.
Під час вивчення теореми
Піфагора, теореми Фалеса, теореми Вієта, формули Герона, системи координат (Р.
Декарт) та ін. – можна дати дітям завдання знайти в Інтернеті інформацію про
цих вчених і підготувати реферат. На уроках математики доцільно також
використовувати блог Скрипки Ганни Володимирівни (старший викладач кафедри
теорії і методики середньої освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Заходимо на сайт LearningApps.org, вибираємо категорію
«математика». Тут багато завдань на різні теми: графіки функцій, дроби, площі
фігур, стереометрія та ін. Можна створювати свої вправи. Під час проведення уроків (підготовки до
виховних заходів) варто використовувати сайт formula.co.ua. Цей сайт присвячений
математиці: логічні ігри, дитячі жарти, головоломки; а також присутні он-лайн
сервіси для вирішення завдань (наприклад, розв’язати рівняння, знайти площу
трикутника, побудувати графік функції та ін.).