Використання  ІКТ технологій на уроках математики    



Науково-методична проблема: «Організація творчої діяльності учнів на уроках математики». Мета проблеми – інтелектуальний розвиток учнів, розвиток їхнього логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, умінь аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією тощо. Творчість в умові задачі виявляється в таких словах: створити, придумати, змінити, знайти, доповнити. Крім того, творча діяльність учнів має сприяти формуванню в учнів таких людських якостей як наполегливість, сила волі, здатність до переборення труднощів, чесність, працелюбство та ін.
Для організації творчої діяльності учнів на уроках математики можна широко використовувати комп’ютер. Наприклад, малювання в Word (використовуємо кнопку Фігури вкладки Вставлення). Учні креслять малюнки самостійно (ромб, куб), а не беруть готові з комп’ютера.  При вивченні геометричних фігур можна давати учням завдання побудувати відрізок, пряму, промінь; різні види кутів, трикутників (позначити їх латинськими буквами та різними кольорами). У 5 класі діти будують прямокутник, прямокутний паралелепіпед, куб; у 6 класі – циліндр, конус, кулю.  У 7 класі учні будують суміжні та вертикальні кути, рівні трикутники, прямокутні трикутники; паралельні та перпендикулярні прямі, вписані та описані кола. У 8 класі будують чотирикутник, паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат; подібні трикутники.
При вивченні деяких тем доцільно використовувати кнопку Smart Art вкладки Вставлення в Word. Наприклад, у 6 класі, коли вивчають ознаки подільності на 2,3,9,5,10; при вивченні НСД та НСК. У 8 класі використовуємо Smart Art при вивченні чотирикутників; у 9 класі – на перших уроках арифметичної і геометричної прогресій. До речі, коли у 6 класі вивчають діаграми, можна на комп’ютері побудувати кругову і стовпчасту діаграми (Excel). Знання з побудови діаграм стануть учням у пригоді при  створенні презентацій у PowerPoint.

Під час вивчення теореми Піфагора, теореми Фалеса, теореми Вієта, формули Герона, системи координат (Р. Декарт) та ін. – можна дати дітям завдання знайти в Інтернеті інформацію про цих вчених і підготувати реферат. На уроках математики доцільно також використовувати блог Скрипки Ганни Володимирівни (старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського». Заходимо на сайт LearningApps.org, вибираємо категорію «математика». Тут багато завдань на різні теми: графіки функцій, дроби, площі фігур, стереометрія та ін. Можна створювати свої вправи.  Під час проведення уроків (підготовки до виховних заходів) варто використовувати сайт formula.co.ua. Цей сайт присвячений математиці: логічні ігри, дитячі жарти, головоломки; а також присутні он-лайн сервіси для вирішення завдань (наприклад, розв’язати рівняння, знайти площу трикутника, побудувати графік функції та ін.).