Позакласний захід з математики
Мета: зацікавити учнів математикою, прищепити їм смак до навчання, інтерес до предмета, активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність, розвивати самостійність і творчість, логічне та образне мислення, математичну мову учнів, через гру інтерес до математики, її історії, читанню додаткової літератури, вчити вести дискусію, відстоювати свою точку зору, вміти обґрунтовувати, викладати свої думки, виховувати в учнів свідоме відношення до набуття знань, які допомагають перемогти.
Хід виховного заходу
I. Відкриття математичного фестивалю
II. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО РОЗВАЖАЛЬНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
- Представлення команд (назва, девіз, емблема)
2. Конкурс «Розминка»
3. Бліц турнір
4. Встановити відповідність між картками
5. Конкурс «Цікаві геометричні задачі»
6. Конкурс капітанів
7. Конкурс «Анаграма»
8. Гра «Склади число»
9. Конкурс «Блискавичне завдання»
III. Підсумки виховного заходу
Відкриття математичного фестивалю
Вед. - Жителі математичного королівства! Ви чуєте мене? Її величність, цариця всіх наук, математика запрошує всіх, хто вчить математику, хто любить математику, хто знає математику, хто ще не знає, що любить математику на математичний фестиваль.
Незнайка. Чи й не фестиваль! Що ж там можна побачити чи почути?
Всезнайка. Чому ти так думаєш? Скільки цікавого можна почути і побачити з історії розвитку математики.
- Не згадуй цього слова при мені. Подумаєш математика! Не таке вже велике цабе. Без неї всі науки обходяться. І чому її називають царицею наук? Ніяк не второпаю.
Якщо хочеш досягнути У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп'ютер, -
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам'ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
- Ой, ой, ой! Так і побіг вчити математику! Звучало гарно, але не переконливо. Якась суха ця наука! І, на мою думку, майже нікому не потрібна.
- То це математика суха і непотрібна? Ти думаєш, що говориш? Без знань математики не може зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, як вчені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення - основа порядку в голові.
- Це ще в якій голові? У моїй голові починається каламбур, як тільки я починаю займатися математикою.
Від тої математики
Вже нудно мені.
І косинус сниться,
І тангенс пече,
Великий трикутник
Давить на плече.
А тії рівняння
У грудях печуть -
Ікс, ігрек від мене
Ніяк не втечуть
Лиш очі зімкну я,
Як бачу задачу.
Теорема Піфагора
Наді мною плаче...
Як би воля впливова
Моя була б -
Математика в школі
Ніде не була б.
- Бачу, ти в корені не розумієш ні краси, ні призначення цієї науки. Адже без неї жодна наука не обходиться.
- Це вже занадто! Що спільного між математикою і мовою?
- Математика - це мова. Мова не може обійтись без математики. Є прислів'я, приказки, загадки, де використовуються числа.
- Сім раз відмір, а раз відріж. Краще на 5 хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.
- От бачиш! Чіткої лінії між цими науками немає: математиці потрібна мова, а мові - математика. А.М. Лобачевский з усіх мов світу найкращою назвав мову штучну, стислу мову - мову математики.
- Я ніколи не думав, що у цих наук є щось спільне!
- Як відомо, комп'ютер міцно входить у життя і побут. Комп'ютери здатні розв'язати найскладніші задачі техніки, економіки, виробництва лише тоді, коли ці задачі перекладено на мову цифр, формул, рівнянь, тобто на мову математики.
Задачі, пов'язані з розрахунком фундаментів та мостів, із складанням карт за даними геодезичних зйомок, задачі атомної фізики, складання прогнозів погоди зводиться до розв'язування система багатьох рівнянь. Це вимагає великої обчислювальної роботи. Якщо врахувати, що людина протягом робочого дня може розв'язати не більше як тисячу рівнянь, то щоб розв'язати систему з тисячі рівнянь з тисячею невідомих, потрібно було б працювати тисячу днів. Таку роботу комп'ютер може виконати за долі секунди.
І це ще не все.
- А я думав... Треба таки братися за цю науку. Не така вже вона страшна, потрібна всюди, всім і кожному.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО РОЗВАЖАЛЬНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
Ведучий.
Дівчата й хлоп'ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Математичний фестиваль покликав
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам -
Особливі вітання!
Відомо усім
(Тут відсутні секрети) -
У школі в нас різні
Вивчають предмети.
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Чекають тут різні
На вас запитання
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведіть, капітани,
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу.
Представлення команд (назва, девіз, емблема)
1.Конкурс «Розминка»
Завдання: назвати відомих математиків
Ведучий. Попереду різноманітні конкурси, ігри, цікаві задачі, головоломки. Все це вимагає певних математичних знань. Тож давайте перевіримо чи готові до змагань наші команди.
2. Бліц турнір
Завдання:
1. Сторона квадрата 6см, знайти периметр
2. Довжина кола
3. Король математики
4. Якщо всі кути трикутника рівні, то цей трикутник …?
5. Якщо при накладанні два трикутники повністю співпали, то вони …?
6. sin 30º
7. Квадрат гіпотенузи дорівнює …
8. Хорда, яка проходить через центр кола?
9. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи
10. Скільки всього цифр?
11. Найменше натуральне число
12. Один із суміжних кутів 40º, знайдіть другий
13. Один із вертикальних кутів 55º, знайдіть другий
14. Прямі, які не перетинаються ...
15. Сума кутів трикутника
16. Прямі, які перетинаються під прямим кутом
17. Відрізок, який сполучає центр кола з точкою на колі
18. Градусна міра розгорнутого кута
19. Найбільше ціле від’ємне число
20. Відношення протилежного катета до гіпотенузи
21. Чотирикутник у якого протилежні сторони паралельні
22. Прямокутник у якого всі сторони рівні
23. Сума кутів чотирикутника
24. Сума довжин усіх сторін трикутника
25. Сторони прямокутника 3 і 8см. Знайдіть площу
26. Паралелограм у якого всі сторони рівні
27. Виміри прямокутного паралелепіпеда 2, 3 і 5см. Знайдіть об’єм
28. Модуль числа -20
29. Графіком лінійної функції є …
30. Чи ділиться число 372 на 3?
31. Розділ геометрії, в якому геометричні фігури вивчаються на площині
32. Кут суміжний з тупим
33. Графіком квадратичної функції є …
34. Натуральні числа, протилежні їм числа і число 0 утворюють множину …
35. Наука, яка вивчає тотожні перетворення, рівняння, нерівності та їх системи
36. Рівність, яка містить невідомі числа позначені буквами …
37. Радіус круга 5см. Знайдіть площу круга
38. Число, яке перетворює рівняння в правильну числову рівність …
39. Чи ділиться число 789 на 2?
40. Площа квадрата із стороною 100м
41. Знайти 2% від числа 250
42. Промінь, який ділить кут пополам
43. 2, 3, 5, 7, 11, 13 яке наступне?
44. Відрізок, який сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони
45. НСД (12;15)
46. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли вони показують 6год?
3. Встановити відповідність між картками
Ведучий. Є такі формули, означення трикутників та їх елементів, які використовуються при розв’язуванні задач, прикладів починаючи із 7кл. і по 11клас. Це формули скороченого множення та означення різних трикутників. Перед вами дві групи карток. Встановіть між ними відповідність.
6. Конкурс «Анаграма»
Прочитати слова.
МАПРЯ (пряма)
ЧОТКА (точка)
ТАСОВИ (висота)
ПЕЦІТРАЯ ( трапеція)
ДАРОХ (хорда)
РЕТАМІД (діаметр)
ЛОЧИС ( число)
РІНЬКО (корінь)
НАДІАМЕ (медіана)
ЗОКДРІВІ ( відрізок)
7. Гра «Склади число»
До залу запрошуються дві команди по 5 учнів. Члени команд прикріплюють картки до свого одягу (на кожній із карток зображена цифра). Тепер кожен член команди – це жива цифра. Потрібно правильно скласти числа:
125; 341; 1352; 51324; 24135.
8. Конкурс «Блискавичне завдання»
1. Чи можна щось бачити із закритими очима?
2. На руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках?
3. В голові вона одна, а в кармані зразу дві; в барабані цілих три. Що ж це?
4. Скільки граней має непідстружений шестигранний олівець?
5. У якому трикутнику сума двох його кутів дорівнює третьому?
6. Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося?
7. Двоє пішли – 5 цвяхів знайшли. Четверо підуть – скільки знайдуть?
8. У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька?
9. Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.
10. Якої величини ми побачимо кут 1º, якщо будемо дивитись на нього крізь лупу, що дає збільшення в 4 рази?
11. Щука важить стільки, скільки важить кілограм та пів щуки. Яка вага щуки?
12. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки йшло до станції?
13. Чи може страус назвати себе птахом?
14. Якого каміння не буває у морі?
15. Якщо в 12 ночі йде дощ, то чи можна очікувати через 72год сонячну погоду?
16. На столі лежать лінійка, олівець, циркуль і гумка. На аркуші паперу потрібно накреслити коло. З чого почати?
17. Скільки разів можна від 100 відняти 10?
III. Підсумки виховного заходу
Ведучий . За хвилиною - хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві - молодці!
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
Із наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати
їм солодкий приз - медалі,
Щоб було про що згадати.
I команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші ці медалі,
Бо діаметр менший в них.
Тож прийміть від нас
на пам'ять
Ці медалі "золоті".
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві - молодці!
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
Із наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати
їм солодкий приз - медалі,
Щоб було про що згадати.
I команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші ці медалі,
Бо діаметр менший в них.
Тож прийміть від нас
на пам'ять
Ці медалі "золоті".
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Інтернет-джерела
1. http://osvita.ua
2. http://formula.co.ua
3. http://LearningApps.org